maandag 5 juni 2017

Een jurkje voor Lisanne

Van één van de stofjes van het Stoffenspektakel maakte ik voor Lisanne inmiddels een leuk jurkje. Een simpel hemdmodel jurk met aangeknipte korte mouwtjes. Een paar rimpeltjes bij de halslijn en een knoopceintuur om het af te maken. 



Het patroon komt uit een oude Knippie. De maatvoering bij dit patroon ging tot mt 80. Maar die maat is voor Lisanne ruim genoeg. Ik hoefde het alleen wat te verlengen tot mt 98.







Als ik dit model nog eens ga maken, dan hou ik de halslijn wat ruimer. Ik vind die een beetje aan de krappe kant. Poseren voor de foto's deden we weer in de tuin van opa en oma. Uit een bijpassend restje tricot maakte ik er een legging bij. In de volgende blog een uitleg hoe ik dat altijd doe.

Patroon: Knippie april/mei 2012 (model 2)
Stof: tricot met verenprint van Megan Blue Fabrics.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten